• BIST 89.695
  • Euro 3,9258

Rahmi Üstün 18 Ayını Değerlendirdi Müjdeler Verdi

21.09.2015 11:32
    Sürmene Belediye Başkanı Rahmi Üstün, başkanlığının 18 ayını Medya Trabzon'a değerlendirdi.

Trabzon’un Sürmene İlçe Belediye Başkanı Rahmi Üstün ile görevdeki 18 ayını konuştuk. 30 Mart 2014 yerel seçimlerinde AK Parti’den Belediye Başkanı seçilen Üstün, görev süresi içinde yaptığı çalışmaları Medya Trabzon’a anlattı.

Süremene Belediye Başkanı Rahmi Üstün görevdeki 18 ayını şu şekilde değerlendirdi:

“Bir buçuk sene gibi bir zaman geçti. Aslında zaman çok çabuk geçiyor. Özel sektörden geldiğim için kararı alıyorduk hemen uygulamaya geçiyordum ama maalesef burada işler böyle yürümüyor. Devlet bürokrasisi denen bir bürokrasi var, işler karınca yürüyüşüyle gidiyor, buna ne kadar tahammül etmesek de uymak zorundayız. Aslında yapacak olduğumuz projeleri 18 aydan bu yana tasarladık , müracaatlarını yaptık ama devlet bürokrasisi yavaş ilerlediği için büyük projelere başlayamadık. Örneğin bir Zarha Dağı tatil köyü projemiz var, teleferik projemiz var onunla birlikle DOKAP'tan geçirmek istiyoru. DOKAP'a müracaatımız var. Ayrıca DOKA'ya iki proje sunduk. Birlik Köyü'ndeki tarihi kiliseleri ve tarihi evleri restore ettirip onları turizme kazandırmak amacıyla ve bunların ulaşım yollarının rehabilite edilmesi amacıyla beş buçuk trilyonluk bir proje eski parayla beraber , bir de ikinci proje olarak Orta Mahalle'de de bir kalemiz var o kale üzerinde seyir terası projemiz var. Bunu da DOKA’ya sunduk ama kaymakamlık üzerinden belediye olarak biz ortak olduk ona. Çünkü iki projemizi birden DOKA geçirmeyebilirdi. Birini kaymakamlık üzerinden diğerini belediye üzerinden sunduk.”

SÜRMENE'YE TOKİ PROJESİ YAPILACAK

Sürmeneye önemli projeler kazandırma istediklerini ifade Üstün, “Asıl büyük projemiz kentsel dönüşüm projemiz. TOKİ ile yürüttüğümüz, bizden önce dar bir alanda müracaat edilmiş. TOKİ onu kabul etmemiş. Biz alanı 340 dönüme kadar çıkardık. Yemişli Mahallesi'ndeki çarpık yapılaşmayı düzeltmek amacıyla kentsel dönüşüm projesi hazırlayıp TOKİ'ye sunduk. TOKİ maliyetini çok yüksek görüyor, bizde bunu etap etap yapmayı düşünüyoruz ki hepsine birden başlarsak TOKİ kabul etmeyebilir, altı yedi etaba bölüp tamamlamayı düşünüyoruz.” dedi.

SÜRMENE İNTERNETTEN İZLENEBİLECEK

Özellikle gurbetteki Sürmenelilere müjde veren Başkan Rahmi Üstün, şehir dışındaki hemşehrilerinin yeni kuracakları kamera sistemi ile internet üzerinden memleketlerini görebileceklerini ifade ederek, “Sahil yolunda yürüyüş yolunu yaptık, aydınlatma ışıklandırmaları yaptık, Sanat Sokağı diye bir sokak yaptık belediyenin önüne hükümet caddesinde. Sanat Sokağı'nda yeni aydınlatma da yaptık. Yeni bir kamera sistemi döşettiriyoruz ve bu kamera sistemi ile beraber internet üzerinden ilçemiz dışındaki Sürmenelilerin ve Sürmene’deki belli noktalarda hayatı izleyebilecekler, görebilecekler. “ şeklinde konuştu.

GELİRİMİZ DÜŞTÜ HİZMET ALANIMIZ BÜYÜDÜ

Göreve gelmeleri ile birlikte belediye gelirlerinin azalması ve belediyenin hizmet vereceği sınırların artmasından dert yanan Üstün, “Mahalle sayımız 9'dan 37'ye çıktığı için eski köyler ve beldeler belediyemize bağlandı. Alan olarak yaklaşık olarak %900 büyüdük ve parasal olarak daha önce belediyenin almış olduğu paranın ancak 4'de 1'i gibi bir para gelmeye başladı. Yani alan olarak büyüdük , parasal olarak küçüldük ama o imkanlarla beraber yine de bir şeyler yapmaya gayret ediyoruz. Yaklaşık 10-15km'ye yakın asfalt yaptık, tahminen 15km'nin üzerinde de bir betonlama yaptık, 10km'ye yakın yeni yol yaptık, yayla yollarında bakım yapıyoruz, mahalle aralarında yollara bakım yapıyoruz yani vatandaşin işi çok derdi sıkıntısı çok biz de bu zor şartlar altında bu sorunların altından kalkmaya çalışıyoruz.” dedi.

SÜRMENE'Yİ DÜNYADA DAHA ÇOK TANITMALIYIZ

Sürmene'de üretilen çayın çok lezzetli olduğunu ifade eden Belediye Başkanı Rahmi Üstün, “Çay özel sektöre açılmadan önde Türkiye' de en kaliteli çay Borçka'da, Sürmene'de ve Tirebolu'da idi. Üç ilçenin çayı kaliteli çaydı yine aynı kanaat devam ediyor yani Sürmene çayı en kaliteli çaylardan bir tanesidir. Bu yörenin insanı çayı özenle topluyor. Bunların dışında Sürmene deyince akla bıçak ve pide geliyor , yağı, peyniri geliyor. Sürmene bunlarla biliniyor fakat tabi ki dünya genelinde tanıtımlarımızın yeterli olmadığının farkındayız ve daha çok tanıtmak adına elimizden geleni yapıyoruz ve yapmaya da devam edeceğiz.” şeklinde konuştu.

İKİ OTEL YAPILMASINI İSTİYORUZ

Sürmene'de turizm alanında yaşanılan otel sıkıntısına çözüm aradıklarını söyleyen Rahmi Üstün ilçeye iki otel yapmak için çalışmalara başlayacaklarını ifade ederek şöyle konuştu:

“Bizim Sürmene olarak en önemli sorunumuz yöremize gelen yerli ve yabancı turistlerimizin konaklama yapabilecekleri otel bulunmaması nedeniyle gelen turlar birkaç saat kalıp pide yiyip, bıçak alıp sonra da otobüslerine binip geri gidiyorlar. Oysa Sürmene çok zengin kültürel değerlere sahip, gelen turistlerin burada birkaç gün gezip keşfedebilecekleri cennet gibi bir yer. Bu sorunu çözmek adına biz belediye olarak iki bölgeyi otel yapılması şartı ile önümüzdeki günlerde ihale ile satışa sunacağız.”

Haber: Esra Baştürk

Yapılan yorumlardan Medya Trabzon sorumlu tutulamaz.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
    Diğer Haberler
  • Milletimiz Hans'ın Değil Hakkın Tarafında27 Mart 2017 Pazartesi 11:15
  • Trabzon’da Otellerin Yatak Kapasitesi Kaç Oldu27 Mart 2017 Pazartesi 10:38
  • Trabzon'da Hava Nasıl Olacak27 Mart 2017 Pazartesi 09:08
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2009 Medya Trabzon | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.